kedd , 2018. november 13.
Legfrissebb hírünk:
Megéri celebborásznak lenni

Megéri celebborásznak lenni

Egy átlagos bor palackja 9 dollárba kerül, ám ha egy sztár neve van a címkén, akkor máris 20 dollár – ez a piaci helyzet Amerikában a Nielsen piackutató cég felmérése szerint.

Nem csoda, hogy az Egyesült Államokban nagyjából száz híresség adta nevét valamely borászathoz, nem ritkán komoly szakértelemre is szert tettek az évek során, és profi sommelier-ként is megállnák a helyüket. Vagyis gyakran megesik, hogy a celebbor igenis megéri a dupla árat.

Minden celebborászok Keresztapja, Francis Ford Coppola már akkor benne volt a borbizniszben, amikor az még nem vált felkapottá a hollywoodi sztárok körében. 1975-ben vásárolta meg első hektárjait a kaliforniai Napa völgyben. A családi hagyománynak megfelelően mindmáig lábbal tapossák ki a szőlő levét. A később megszerzett Rubicon borbirtok annyira népszerűvé vált a turisták körében, akik Coppola itt kiállított Oscar-díját is szerették volna megnézni, hogy a filmrendező ma már „kénytelen” a parkolásért 25 dollárt kérni, amivel sikeresen elriasztja a nemkívánatos látogatók legnagyobb részét.

Amerikában ismert még Kyle MacLachlan, Dan Aykroyd, Drew Barrymore pincészete is, míg Európában leghíresebb talán Antonio Banderas borbirtoka észak-nyugat-Spanyolországban, amelyet a filmsztár 2009-ben vásárolt, mondván, a borászatot ugyanolyan alkotóművészetnek tartja, mint mondjuk a festészetet. Az Anta Banderas birtokon vörös és rozé borokból évente mintegy hatszázezer üveggel palackoznak, de Banderas szerint a kétmillió palack sem járna a minőség romlásával.

Gérard Depardieu-nek van miért hadakoznia az adóhatósággal: több birtokkal is rendelkezik a Loire, Bordeaux és Languedoc régiókban. A 13. században alapított Chateau de Tigne nevet viselő borászatot 1989-ben vásárolta meg, és évente egymillió palack bor kerül ki onnan – de mindig csakis Depardieu jóváhagyásával.  „Éppúgy vagyok színész, mint borász”, mondta egyszer.

Magyarországon Rókusfalvy Pál rádiós műsorvezető, zenész és reklámszakember 1999-ben teljesen autodidakta módon, profi borász segítsége nélkül kezdett bort készíteni Etyeken. Mint mondja, a jó bor titka a jó szőlő, semmi más. Rókusfalvy „felrajzolta” Etyeket a bortúra térképekre, az Etyeki Piknik rendezvény határon túl is ismertté vált. Fia már borásznak tanult, és ha egyszer átadja neki a családi borászatot, a sokoldalú sztár kipróbálja magát a pezsgőgyártásban is.

Forrás: www.huffningtonpost.com

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére