péntek , 2019. július 19.
Legfrissebb hírünk:
Egyre több autógyártó gondolkodik hidrogénben

Egyre több autógyártó gondolkodik hidrogénben

A néhány napja zárult 2013-as tokiói és Los Angeles-i autószalonok után az elektromos autóiról híres Tesla főnöke, Elon Musk és az elektromos meghajtással szintén kacérkodó Renault-Nissan vezére, Carlos Ghosn egyaránt negatív megjegyzésekkel kommentálták azt a jelenséget, hogy mind több gyártó jelentkezik hidrogén üzemanyagcellás meghajtással.

Talán savanyú a szőlő? Mégsem akkora biznisz az akkumulátor, és erre a feljövőben lévő új technológia ad csattanós választ? Mindenesetre a Honda, a Hyundai és a Toyota is bejelentette mindkét autókiállításon, hogy foglalkoznak a hidrogén-cellás motor fejlesztéssel, mi több, két éven belül szériagyártásra érett egységekkel szeretnének jelentkezni a személygépkocsi-szegmensben. A General Motors vagy a Mercedes-Benz évtizedek óta dolgozik azon, hogy az üzemanyagcellás meghajtást elterjessze az országutakon.

Ennek köszönhetően a mai cellás motorok hatótávolság, méret és erő, sőt, költség tekintetében már valós versenytársai a szerényebb teljesítményű belsőégésű motoroknak. Velük szemben az akkumulátoron alapuló elektromos autókról leginkább csak a korlátok (táv, sebesség, feltöltés) jut az eszünkbe.

Jóllehet az üzemanyagcellás motorok számára mégannyira sincs tankolási (feltöltési) lehetőség, mint az elektromos autóknak, a gyártók szerint maga a technológia egyre kiforrottabb, és sokkal környezetbarátabb, mint az elektromos meghajtás: az annak feltöltéséhez szükséges áramot ugyanis nem mindenhol lehet megtermelni megújuló forrásból, a környezetszennyező akkumulátorok újrahasznosítása pedig kérdéses. Ám a hidrogén a levegőből elérhető, ráadásul a cellás motor működésének végterméke is legfeljebb egy kis víz lesz.

via BBC

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére