vasárnap , 2019. június 16.
Legfrissebb hírünk:
Tech-óriás veszi meg a magyar garázscéget

Tech-óriás veszi meg a magyar garázscéget

Milliárdokért vásárolják fel a miskolci garázscégként még a kilencvenes évek végén elindult, mára több milliárd forintos árbevételű IND Groupot.

A magyar céget egy globális pénzügyi technológiai óriás, a Misys szerzi meg. a vételár valószínűleg busás, nagyon könnyen meghaladhatja a 10 milliárd forintot, de az is elképzelhető, hogy a vége 20 milliárd forint felett lesz.

A felvásárlás egyik mintapéldája annak, hogy a pénzügyi informatikai vállalatokért sorban állnak a globális szereplők. Az IND Groupot betéti társaságként alapították 1997-ben, a céginfo.hu adatai szerint mindössze 15 ezer forintos jegyzett tőkével. A kis cég kezdetben webdizájnnal, weblapok fejlesztésével foglalkozott. Első sikeres banki termékeiket, banki szerver szoftvereket egy német IT-cég, a Brokat beszállítójaként értékesítették.

2003-ban aztán az IND felvásárolta az internetlufi kipukkanása következtében bajba került Brokatot, illetve annak elektronikus banki részlegét. A Brokat megvétele után a menedzsment új irányvonalat jelölt ki a cég számára: saját termékek fejlesztésébe kezdtek. Ezt megelőzően ugyanis más cégek tulajdonában lévő szoftverek fejlesztésével, testreszabásával és integrálásával foglalkoztak.

Az új, ügyfeleket a középpontba helyező termékfejlesztési modell bevált a cégnek. Például a világon elsőként fejlesztettek Facebook-os banki átutalási rendszert egy lengyel banknak, és olyan mobilalkalmazást is készítettek, amellyel egy telefonszámot megadva is lehet utalni. Az IND tavaly novemberben, a Finovate ázsiai konferenciáján mutatta be legújabb termékét, az Essence névre keresztelt mobilbanki platformot, amellyel több szakmai elismerést is szerzett.

A termék mögött álló koncepció lényege, hogy nem csak egy szép, tranzakciók végzésére alkalmas felületet hoztak létre, hanem a program például grafikonokká, vizuális információkká képes alakítani az adatokat, így könnyebben követhetik pénzügyeiket az ügyfelek. Emellett a bankok az ügyfeleiknek képesek automatikusan testre szabott ajánlatokat küldeni, vagyis az Essence egyben egy értékesítési csatorna funkcióját is betölti.

A jelenleg több mint 250 alkalmazottat foglalkoztató cég mára világszerte 8 irodával rendelkezik, a régióból pedig elsőként került fel a pénzügyi szektor technológiai beszállítóit rangsoroló, az Americanbanker és az IDC kutatócég által összeállított nemzetközi FinTech100-as listára, termékeivel és menedzsmentje révén pedig összesen 52 különböző díjat nyert el. Az IND merész ötletekkel és bátor lépésekkel tarkított életpályája azonban nem ér véget a felvásárlással, a társaság a Misys Digital Channels divíziójaként magyar menedzsmenttel és tudásbázissal működik tovább.

via Portfólió.hu

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére