vasárnap , 2019. augusztus 18.
Legfrissebb hírünk:
Rés a pajzson, avagy hogyan talál helyet piacon egy új vállalkozás?

Rés a pajzson, avagy hogyan talál helyet piacon egy új vállalkozás?

Egy stabil vállalkozás felépítése a piac felmérésével kezdődik. Mekkora az igény a szolgáltatásra, mit kínál a konkurencia?

Vállalatszervezéssel foglalkozó sorozatunk első részében Pataki Gergellyel az OIL-MS Hungary Kft. ügyvezetőjével beszélgettünk arról, hogyan határozták meg cégük tevékenységi körét, elkerülve, hogy egy túlzsúfolt piacra lépjenek be szolgáltatásaikkal.

– Az OIL-MS viszonylag új piaci szereplő a karbantartási szektorban. Miért épp az ipari szegmenst célozták meg?
– Valóban kézenfekvőbbnek tűnhetett volna lakóépületek és irodaházak karbantartásával foglalkozni, ám ezekre a feladatokra már sokan specializálódtak. A lakói és a bérlői kör az előforduló problémákra általában azonnali megoldást vár, ezért az ingatlanok üzemeltetői inkább rendszeresen végeztetnek megelőző karbantartásokat, szerződtek épületüzemeltető, karbantartó vállalkozásokkal. A nagy kereslet pedig vonzza az újabb és újabb piaci szereplőket, így kialakul az erős konkurenciaverseny.
Ezzel szemben az ipari szektorban gyakori jelenség, hogy a tulajdonos vagy az üzemeltető nem fordít elegendő figyelmet a megelőző karbantartásokra. Ez alól talán kivételt jelentenek a jogszabályi előírásban kötelezővé tett vizsgálatok, de tapasztaltunk szerint ezeket sem mindig tartják be. Ezért gondoltuk úgy, hogy az ipari terület karbantartási igényét mérjük fel, és ezen a területen lépünk piacra.

– Amit elmond, egyben azt is jelenti, hogy az iparban kisebb a kereslet a megelőző karbantartási munkálatokra. Hogyan győzik meg mégis a lehetséges megrendelőt, hogy szüksége van a szolgáltatásra?
– Úgy alakítottuk a tevékenységi körünket, hogy teljesen tehermentesítsük a megrendelőt, bármilyen hibaelhárításról, vagy karbantartási munkáról legyen szó. Minimalizáljuk a nem várt meghibásodásokat, hiszen egy működő, termelő egység esetében az a legnagyobb kiesés, ha az üzem áll. A leállást okozhatja hirtelen meghibásodás, üzemzavar, illetve egy esetleges működési engedély megvonás, a jogszabályi előírások megszegése miatt. Megfelelő, előre tervezett karbantartással a problémák jelentős része megelőzhető.
Teljeskörű, összefogott karbantartási szolgáltatást kínálunk. Ebbe beletartozik a hibafelmérés, a teljes, folyamatos monitoring, megelőző karbantartás, a megrendelő tehermentesítése az üzemvitelt gátló problémák megoldásától, a hibaelhárítás megszervezése, az alvállalkozók és saját munkavállalói állomány munkairányítása. Ipari telephelyeken korszerűsítést, átalakításokat, bővítést is vállalunk, és ezek kivitelezésében is segítséget nyújtunk. Hiszünk benne, hogy a rendszeres karbantartási munka “lelke” a megfelelő szervezés és a precíz dokumentálás.
Mindezek alapján nem nehéz meggyőzni a megrendelőket. A munkaszervezést, a feladatokat természetesen mindig az adott ügyfélre, ipari telephelyre optimalizáljuk.

– Említette az alvállalkozókat, vagyis bizonyos feladatokra külső munkaerőt kérnek fel?
– Igen, hiszen célszerű mindenhol helyi vállalkozókat keresni. Olyan szakembereket kell összefognunk és egy adott munkával megbíznunk, akik a saját területükön igazán jók, esetleg egyedülálló a tapasztalatuk. Vagyis a teljeskörű karbantartási szolgáltatás fővállalkozási formaként működik jól. Jelenleg közel 50 alvállalkozó partnerrel dolgozunk együtt.

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére