szerda , 2018. december 12.
Legfrissebb hírünk:
Már tesztelik az elektromos mini-Toyotát

Már tesztelik az elektromos mini-Toyotát

A japán gyártó i-Road nevű háromkerekűje ideális ötvözete a motorkerékpár és az autó legjobb tulajdonságainak.

Előbbitől a manőverezhetőséget, kis tömeget, keskeny nyomtávot, alacsony károsanyag-kibocsátást, szerény fogyasztást, mókás külsőt kölcsönözte, utóbbitól az időjárással szembeni védelmet, a biztonságot, a stabilitást és a könnyű használhatóságot.

A Toyota nemrég kezdte kiépíteni a Ha:Mo, azaz Harmonious Mobility, harmonikus mobilitás elnevezésű autómegosztó programot, amelynek keretében megkezdődtek a minijármű közúti próbái, és úgy hírlik, nemsokára egy hasonló rendezvényre a franciaországi Grenoble városába is megérkezik hetven darab i-Road. Az ilyen programok segítik abban a Toyotát, hogy valós képet kapjon arról, milyen véleménnyel vannak a gyalogos, illetve tömegközlekedést preferáló városiak a járműről, illetve nagyobb publicitást nyer az i-Road könnyű kezelhetősége és kényelme.

toyota2

Az egy feltöltéssel 50 kilométeres út megtételére képes, kevesebb mint 900 kilós kis elektromos jármű keskeny formája lehetővé teszi, hogy egy hagyományos autó parkolóhelyére három darab is beállhasson. A Toyota ráadásul a tömegközlekedéssel összeharmonizált járműhasználat érdekében megalkotta a One-Mile Mobility Management System IT-programot, amely lehetővé teszi az autómegosztó hálózatban lévő járművek kihasználtságának ellenőrzését, illetve foglalását is okostelefon segítségével.

Az IT-projekt a városi multimodális, vagyis többféle eszközt igénybe vevő közlekedés előmozdításában játszik szerepet. Használói a már említett foglaláson túl valósidejű információkat kaphatnak a tömegközlekedés más résztvevőinek, így a különféle társaságok által üzemeltetett buszok mozgásáról is.

A szolgáltatás regionális információs portálként is működik, a most zahló fejlesztéseknek megfelelően riasztásokat ad ki a forgalmi dugókról, és elkerülő útvonalterveket is javasol. Ha beválik az új háromkerekű, akkor ideális megoldás lehet az úgynevezett utolsó mérföld problémára, azaz hogy az agglomerációból érkezőket a város széli P+R parkolókból miként juttassa el a munkahelyükig – ráadásul minél inkább környezetbarát módon, tehát vagy tömegközlekedéssel, vagy önerőből hajtott járművel, például kerékpárral, illetve elektromos meghajtású két- vagy háromkerekűekkel.

via Gizmag

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére