szerda , 2018. december 12.
Legfrissebb hírünk:
Így szabadulhat meg az úszógumitól

Így szabadulhat meg az úszógumitól

Izomtömegtől függően egy egészséges férfi testének 10-20 százaléka zsír, csakhogy nagyon nem mindegy, hogy az hol halmozódik fel: egyenletesen mindenütt vagy pedig deréktájon.

Ezt nevezi a köznyelv úszóguminak, ami észrevétlenül vastagszik meg, és nem feltétlenül apad le fogyókúrázással sem, vagy legalábbis nehezen. Eltüntetésének legjobb módja a célzott testedzés, olyan gyakorlatok, amelyek éppen a kritikus testtájról égetik le a zsírréteget. Öt nem túl fájdalmas gyakorlatot ajánlunk!

1. Oldalsó fekvőtámasz csípőemeléssel

Alkaros fekvőtámaszból forduljunk ki oldalra, lábfejek egymáson, felső kart a derékra tesszük. A teljes testsúlyunk az egyik oldalon lévő kezünkre és lábunkra nehezedik. Húzzuk be a hasunkat, aztán eresszük le a csípőnket, amíg majdnem leér a talajra. Utána emeljük el minél magasabbra. Ismételjük 10-szer, csináljunk három sorozatot belőle. Fantasztikusan megdolgoztatja a harántizmokat.

2. Lebegőülés csavarással

A hagyományos Pilates-edzések egyik kedvence ez a gyakorlat. A talajon egyenes derékkal ülve emeljük fel mindkét lábunkat összezárva, amíg oldalról egy V betűt formál a törzsünk és a lábaink. Kezeinket tegyük össze mell előtt, mintha imádkoznánk. Kilégzés közben forduljunk oldalra, és tegyük le kezeinket a talajon. Utána belégzés, ezzel párhuzamosan emeljük kezeinket vissza középre. Kilégzés közben forduljunk az ellenkező irányba, és most ott tegyük le a kezeinket. Ismételjük 24-szer.

3. Fekvőtámasz térdfelhúzással
Alkaros fekvőtámaszba ereszkedünk, kezeink legyenek a vállunk alatt. Emeljük fel a jobb lábunkat, feszítsük meg egyenesre, majd belégzés közben hajlítsuk be a lábunkat, és húzzuk fel a térdünket a könyökünkhöz. Ismételjük oldalanként 10-szer.

4. Lábkörzés

Feküdjünk hanyatt, karok a törzs mellett, tenyérrel lefelé. Húzzuk be a hasunkat, aztán emeljük mindkét lábunkat a mennyezet felé, hogy oldalról nézve testünk L alakot formáljon. Összezárt és nyújtott lábakkal írjunk le félköröket a levegőben: először az egyik oldalra engedjük le a lábakat, de a talaj fölött álljunk meg, húzzuk vissza középre a lábakat, majd engedjük le őket az ellentétes oldalon. Végezzük mindkét oldalra 10-szer.

5. Egyenes testtartás

Nehéz elhinni, de ha jól kihúzzuk magunkat, azzal csökkenthetjük az úszógumit. Például ha a számítógép előtt ülünk az íróasztalnál, üljünk egyenes derékkal, behúzott hassal – de ne görnyedjünk meg közben! A kihúzott tartás megdolgoztatja a törzs izomzatát. és több kalóriát éget el, mint a szimpla ülés. Apró változtatás csupán, de nagy horderejű lehet.

via Stylecaster

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére