Az átlagos mobilhasználó naponta 150-szer nézi meg készülékét – áll egy tavalyi kutatásban.
Mobilfüggőnek nevezi a szakirodalom azokat, akik a telefonjukra telepített alkalmazásokat naponta több mint 60-szor indítják el. Az Egyesült Államokban a 2014 márciusában mért adatok szerint az átlagos fogyasztó csupán tízszer kattint valamelyik alkalmazásra. Aki tehát függő, az hatszor ennyit matatja a telefonját.
Évről-évre nő a mobilfüggők száma, minden alkalmazás tekintetében. 2013 és 2014 között arányuk 123 százalékkal nőtt, az USA-ban idén márciusban már 176 millióra becsülték számukat, ami erős ugrás az egy évvel korábban becsült 79 millióhoz képest. De 55 százalékkal nőtt a Szuper felhasználók aránya, akik naponta 16-60 alkalommal néznek meg appokat, és 23 százalékkal az Átlagos felhasználók aránya, akik naponta 16 vagy kevesebb alkalommal teszik ugyanezt.
A mobilfüggők csoportjában zömmel tizenéveseket, egyetemi vagy főiskolai hallgatókat és középkorú szülőket találunk. 52 százalékuk nő, 48 százalékuk férfi, ez pont fordítva van, mint az átlagos mobilhasználók nemi arányai. A nyolc százalékos különbség csekélynek hangzik, de a 176 milliónyi függőből ez 15 millió érintett nőt jelent.
A 14 éven felüliek körében a 25-34-es korosztály nem tartozik a függőkhöz (és az 55 éven felüliek), rajtuk kívül azonban majdnem minden életkorcsoport. Az átlagos mobilhasználók 22 százaléka tartozik a középkorúakhoz, de 28 százalékuk függőnek minősíthető. A mobilfüggő nők személyiségjegyei a következők: anya, gyereknevelés és oktatás, szerencsejátékos, sportrajongó (ebben a sorrendben). Férfiaknál pedig a következők: autómánia, gyereknevelés és oktatás, szerencsejátékos, katalógusból rendelő vásárló.
Ami a tizenéveseket illeti, nem lehet csodálkozni a függőségükön, hiszen ők mobiltelefonnal a kézben nőttek fel. Életükhöz pici koruk óta hozzátartozik a készülék, nemcsak hogy hozzá vannak szokva, hanem el is várják, hogy a mobiltelefonjuk a legkülönfélébb feladatokat képes legyen végrehajtani. Inkább az a meglepő, hogy a középkorúak 40 százaléknyian vannak, ami alig marad el a tizenévesek 49 százalékától. Feltehetően a középkorúak mobileszközeit (okostelefon, táblagép) a velük közös háztartásban élő tizenévesek is használják, hiszen a középkorúakra az jellemző, hogy házasok, két gyerekkel, két mobiltelefonnal és egy táblaképpel, továbbá mindhárom eszközt az egész család használja oktatási, szórakozási és más köznapi célokra.
via Flurry