szerda , 2018. december 12.
Legfrissebb hírünk:
Három crossfit elv, amely minden edzés hatékonyságát javítja

Három crossfit elv, amely minden edzés hatékonyságát javítja

Az állandóan variált gyakorlatsorokat nagy intenzitással végző crossfit-tréning nem való mindenkinek, de hát a fitnesz világa attól lesz érdekes, hogy sokféle irányzat helyet kap benne. Valóban, sokféleség nélkül a crossfit nem is létezhetne. Ugyanakkor van néhány olyan alapeleme, amelyeket más fitneszformáknak is érdemes átvenniük.

Akár utáljuk a crossfitet, akár nem, ezek az elvek magasabb szintre emelik az edzésünket, amitől helyesebben fogjuk végezni az adott mozdulatokat, és hamarabb elérjük a kívánt eredményt.

1. Állandó variálás

Nem igazán szoktuk feszegetni a határainkat. Pedig a való életben a mozdulataink folyamatosan változnak, tehát ennek megfelelően az edzésen is variálnunk kellene a gyakorlatokkal. Amikor lemegyünk az edzőterembe, próbáljunk meg másfajta gyakorlatokat végezni, mint legutóbb, vagy pedig változtassunk az ismétlések számán. Ettől nemcsak jobban fogjuk viselni az életünk kihívásait, hanem szellemileg is sokkal stimulálóbb lesz az edzés számunkra.

2. Funkcionális mozgás

Ezek azok a mozdulatok, amelyeket úgy szoktak leírni, hogy  “összetettek, és nem egyszerűsíthetők”. De az is igaz, hogy jobban erősítenek, mint a mindössze egy-egy izmot terhelő mozdulatok, hiszen lehetővé teszik, hogy nagyobb ellenállásokkal, kimerítőbb edzést végezzünk. Tulajdonképpen olyan ez, mint amikor a hétköznapokban kell végigcsinálnunk valamilyen embert próbáló feladatot, például arrébb kell tolnunk egy szekrényt, haza kell cipelnünk egy csomó szatyrot, vagy rengeteg lépcsőn kell felmásznunk.  Összpontosítsunk azokra a mozdulatokra, amelyek összetett terhelést jelentenek, több izomcsoportot mozgatnak meg. Ilyen például a képzeletbeli székre való leülés, amely megdolgoztatja a hátat, a csípőt és a lábakat.

3. Nagy intenzitás

Crossfit edzés után tényleg fáradtnak kell éreznünk magunkat. Az edzésnek kifejezetten megerőltetőnek kell lennie – aki számára nem az, rosszul végezte a gyakorlatokat. A magas fokú intenzitás azért lényeges, mert beindítja a neuroendokrin rendszer (a hormonok) termelődését. De ne feledjük, a crossfitben első a technika, utána jön a következetesség, és csak utolsó szempontként az intenzitás.

via Treehugger

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére