kedd , 2019. augusztus 20.
Legfrissebb hírünk:
Hogyan válasszunk alvállalkozót kompromisszumok nélkül?

Hogyan válasszunk alvállalkozót kompromisszumok nélkül?

A cégszervezés talán legnehezebb része megtalálni a megfelelő munkaerőt. S még ennél is bonyolultabb feladat olyan alvállalkozókat találni, akik szívügyüknek tekintik megbízójuk érdekeit és szakmai hitelességét. Pataki Gergelyt, az ipari karbantartással foglalkozó OIL-MS Hungary Kft. ügyvezetőjét kérdeztük tapasztalatairól, a munkák kiszervezésével kapcsolatban.

Gyakori, hogy egy cég, amely megbízást nyer egy feladatra, annak bizonyos elemeit – gazdaságossági és/vagy logisztikai szempontok miatt – kiszervezi. Ám ha az alvállalkozó nem jól teljesít, a feladatra szerződött cég veszti el ügyfele bizalmát. Hogyan küszöbölhetőek ki az ilyen jellegű problémák?
A karbantartási munkák precizitást és elhivatottságot követelnek, így munkatársak kiválasztásánál a fő szempont, hogy meggyőződjünk róla, megfelelő a hozzáállásuk és a felkészültségük is. Ugyanezt keressük az alvállalkozóinkban is, és ebben a kérdésben nem tanácsos kompromisszumot kötni. Ha az adott feladatra nem sikerül a legjobb szakembert megtalálni, akkor érdemes elgondolkodni azon is, hogy mi magunk tanítsunk be munkaerőt.

Utóbbi módszer azonban időveszteséggel jár…
Megoszló a tapasztalatunk, hogy a szakmájában már tapasztalt munkaerő, vagy a friss, betanítható ember válik-e be jobban saját munkatársként. Igaz, hogy óriási energia befektetés kiképezni valakit, ám ha az elhivatottságot, a tudásvágyat látjuk a jelöltben, akkor mi inkább a tanításra voksolunk, mint tapasztalt, de esetleg nehezebben alkalmazkodó munkatárs alkalmazására. A gyakorlat azt mutatja, hogy jó 6-12 hónapba telik, míg a mi szakterületünkön valaki képessé válik az önálló feladat megoldásra.

És az alvállalkozók estében, hogyan szűrik meg a jelölteket?
Jó szakcégeket találni óriási feladat, főleg, amikor egyszerre az ország több területén is keressük azokat. Egy-egy feladatra több alvállalkozót próbálunk ki, eleinte kisebb munkákkal megbízva őket. Csak azután kötünk hosszú távú szerződést valakivel, hogy a gyakorlatban is bizonyított. Persze ha olyan szakcégekről van szó, akiknek nincs számottevő konkurenciája, illetve ha az ügyfél berendezéseinek, eszközeinek szervizelése konkrét szakemberekhez, cégekhez köthető, kicsi a mozgásterünk. Ám eddig mindenkivel sikerült megfelelő megállapodásokat kötnünk, hatékony fő- és alvállalkozó viszonyt kialakítanunk.

Ha mégis probléma merül fel az alvállalkozó munkájával kapcsolatban, hogyan kerülhető el, hogy ez az önök cégére vessen rossz fényt?
Törekszünk arra, hogy minden telephelyünk vonzáskörzetében legyen általános gépész, elektromos- és területkarbantartó cég, de ezekből lehetőleg egynél többel szerződünk. Így egy alvállalkozó nem teljesítése esetén még esélyünk marad a megrendelőnk felé teljesíteni. Ez a rendszer ráadásul lehetővé teszi az egészséges árversenyt is. Ezzel kapcsolatban viszont fontos megjegyeznem: nem célunk az alvállalkozói árakat a minimumra szorítani. Megtanultuk, hogy a megfelelő minőség ritkán jár együtt a legolcsóbb árajánlattal. A mi stratégiánk a minőségi szolgáltatás, ezért elsősorban az alvállalkozók nyújtotta színvonal a döntő, és csak másodsorban az ár.

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére