szerda , 2019. január 16.
Legfrissebb hírünk:
8 zsírégető étel férfiaknak

8 zsírégető étel férfiaknak

Nyáron könnyebb fogyókúrázni, mert a nagy melegben eleve csökken az ember étvágya, és sportolásra is több alkalom nyílik, akár a strandon is. Érdemes bizonyos ételekből többet fogyasztani ilyenkor, mert ezek garantálják az úszógumi leadását.

Reggelizőpelyhek, müzlik

Magasabb a rosttartalmuk, ám kalóriában szegényebbek, mint mondjuk egy szalonnás rántotta, ami egyáltalán nem laktatóbb. A cereáliák fokozottabb telítettségérzetet biztosítanak, főleg, ha megfelelő mennyiségű folyadékot is fogyasztunk melléjük. Azok, akik reggelire gabonapelyhet vagy müzlit esznek, 35 százalékkal kisebb valószínűséggel elhízottak, mint azok, akik másféle reggelivel indítják a napot. De el kell olvasni a dobozon az apró betűt: válasszunk olyan terméket, amelynek rosttartalma fordított arányosságban áll a cukor- és zsírtartalmával.

Zsírszegény joghurt
Legjobb forrása a kalciumnak, amely ásványról egyre több kutató feltételezi, hogy a háj elleni harc egyik fegyvere lehet. Amennyiben nem jutunk elég kalciumhoz, nő szervezetünkben a kalcitriol hormon termelődése, amely miatt fokozódik a zsírraktározás. A megfelelő mennyiségű napi kalciumfogyasztás sokkal hatékonyabb zsírégetést tesz lehetővé. A joghurt és a többi tejtermék (sajt, tej) forrása a leucinnek is, amely aminosav az izmok energiaellátásáért is felelős, tehát szintén hozzájárul a zsírégetéshez.

Mogyoró
Felveszi a harcot a súlygyarapodás ellen, lassítja a vércukor emelkedését, csökkenti az éhségérzetet. Egy kutatásban az alanyoknak napi 505 kalóriányi mogyorót kellett elropogtatniuk. A kéthetes vizsgálati időszak végére ugyan nem csökkent a súlyuk, ám a vérük trigliceridszintje 25 százalékkal esett vissza: ez a zsírféle felelős a szív- és érrendszeri betegségekért. A mogyoró fokozza a teltségérzetet, ezért összességében kevesebbet fogunk enni.

Pulyka

Az állati eredetű fehérjeforrások közül ebben van a legkevesebb kalória. Akárcsak a tejtermékek, ez is tartalmaz leucint, amely a fogyókúra során segít megőrizni az izomtömeget, de közben teljes fordulatszámra pörgeti az anyagcserét. A fehérje laktatóbb, mint a szénhidrát vagy a zsiradékok, ezért az általános étvágyat is csökkentheti.

Lazac

Aki lapos hasat akar, annak el kell hagynia a zsíros, serpenyőben sült, kalóriadús ételeket. A sovány húsok, például a hal azért kiváló, mert energiát ad, egyúttal a megemésztésükhöz több kalóriát éget el szervezetünk. A lazac gazdag omega-3 zsírokban, amelyek enyhítik a gyulladásos folyamatokat, és szabályozzák a hormonháztartásunkat.

Saláta
A zöld színű zöldségek, mint a spenót, saláta vagy brokkoli nemcsak ásványi anyagokban és vitaminokban gazdagok, de magas a rosttartalmuk is. Egy hatalmas salátaebéd egész délutánra teltségérzetet ad. De azt is lehet csinálni, hogy minden főétkezés előtt elfogyasztunk egy kisebb adag salátát, ennek köszönhetően kevesebbet fogunk enni a főfogásból.

Repceolaj
A repce- és szójaolaj úgynevezett digliceridekből áll — az efféle zsírt másképp bontja le szervezetünk, mint a szokásos triglicerideket, például akár az olívaolajat, és nem is alakul könnyen hájréteggé.

Bogyós gyümölcsök

A rosttartalom a fogyás kulcsa. Ha magas egy étel rosttartalma, Tovább érezzük magunkat jóllakottnak, és nem támadjuk meg a hűtőt. A bogyós gyümölcsök kiváló rostforrások. A málna 100 grammonként 9 gramm rostot tartalmaz. Második a szeder (9 gramm), az áfonyában pedig 4 gramm van.

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére