szerda , 2018. november 14.
Legfrissebb hírünk:
Hogyan blokkolhatja, hogy fogyasztói szokásai után kémkedjenek?

Hogyan blokkolhatja, hogy fogyasztói szokásai után kémkedjenek?

Lájkjaink és bejegyzéseink alapján a közösségi oldal azt is figyeli , hogy milyen jellegű honlapokat keresünk fel. Ám létezik egy egyszerű módszer a blokkolásra.

A vállalat június közepén jelentette be, hogy a felhasználói számára megjelenített reklámok megjelenítéséhez már az internetezési szokásaikat is figyelembe veszi. Erre a manapság az oldalak többségébe beépített lájkgomb ad lehetőséget a Facebooknak, amely akkor képes adatokat gyűjteni, ha be vagyunk lépve az oldalra, eközben pedig olyan honlapokat keresünk fel, ahol találhatók beágyazva Tetszik gombok.

Két héttel a bejelentést követően az Adblock Plus nevű, a legtöbb böngészőprogramhoz elérhető kiegészítő fejlesztői előrukkoltak egy olyan újítással, amely bekapcsolása esetén megakadályozza a Facebook ilyen jellegű kémkedését. Ezt azonban csak úgy lehet elérni, ha a felhasználó teljes egészében letiltja a lájkgombok megjelenítését a különböző oldalakon. Ez azonban azzal a mellékhatással is jár, hogy a felhasználó nem tudja egy kattintással lájkolni a neki tetsző cikket, ehhez ki kell másolnia annak címét, és be kell illesztenie azt egy facebookos bejegyzésbe.

A gombok letiltásával az sem derül ki egy oldal felkeresésekor, hogy egy adott cikket hányan lájkoltak, mennyire volt népszerű. Cserébe viszont a gombok mellőzésével a cikkek vagy videók betöltési sebessége is gyorsulhat. A böngészőpluginnal a Facebook mellett a Google, a Twitter, a LinkedIn és a Pinterest hasonló gombjait is ki lehet tiltani az oldalakról.

A Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera és Safari böngészőkre egyaránt ingyen elérhető kiegészítő tiltólistája Facebook mellett összesen 6700 honlap számára teszi lehetetlenné a felhasználó internetezési szokásainak követését. A facebookos tiltás egyébként a kiegészítő menüjében bármikor kikapcsolható, ha például valakinek ideiglenesen szüksége van a lájkgombok, vagy akár az internetes reklámok megjelenítésére. Az Adblock Plust ugyanis eredetileg az olvasást zavaró hirdetések blokkolására tervezték.

Az Adblock Plus fejlesztői nem tartják túl örvendetesnek a Facebook lépését, a közösségi oldal ugyanis korábban csatlakozott a Do Not Track nevű iparági kezdeményezéshez, amelyet többek közt a Microsoft, a Google, az Apple és a Mozilla is támogat. Ennek tagjai azt vállalják, hogy úgy alakítják ki webes szolgáltatásaikat, hogy a felkeresett oldalak követését a felhasználók megtilthassák, ha azt szeretnék. A Facebook szerint van hivatalos megoldás arra, hogy a felhasználók letiltsák internetezésük követését, de a Do Not Track fejlesztői szerint ez olyan körülményes, hogy sokkal egyszerűbb saját kiegészítőjükben aktiválni a lájkgombok blokkolását.

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére