szerda , 2018. december 12.
Legfrissebb hírünk:
Nyolc kifogás a guggolás ellen – egyik sem igaz

Nyolc kifogás a guggolás ellen – egyik sem igaz

Noha sokan a gyakorlatok királyának nevezik a guggolást, főleg a súlyzóval végzettet, mégis sokan hárítják ezt a “király” gyakorlatot. Az edzőtermekben a legkülönfélébb kifogásokat lehet hallani, amelyek legtöbbször arra vezethetők vissza, hogy az illető helytelenül végzi a gyakorlatot. Lássuk, hogyan kellene csinálni!

1. kifogás: a guggolás tönkreteszi a térdet
Nem igaz. A helytelenül végzett guggolás teszi tönkre a térdet, nem pedig a megfelelően kivitelezett. De ez minden gyakorlatra igaz.
A guggolás akkor nem erőlteti meg a térdet, ha kellően mélyre eresztjük a súlypontunkat, és így a lábunk hátsó izmai is munkába lépnek. Ennek köszönhetően kiegyenlítődik a megterhelés.

2. kifogás: nincs megfelelő eszköz a súlyzó megtartásához
Akkor másik edzőtermet kell keresni. A legtöbb településen az otthonunktól hasonló távolságban biztosan találunk olyan termet, amelynek megfelelő a felszereltsége.

3. kifogás: nekem nem kel guggolni, hiszen sokat futok
A futás nem fejleszti az izomtömeget. A felsőtestünket sem jógával formáltuk izmosra, nem igaz? Tehát a lábaknak is szükségük van célzott gyakorlatra, amely alaposan igénybe veszi az izomzatot. Erre pedig legjobb a guggolás.

4. kifogás: nem az izomerőre hajtok, hanem a látványra
Ez az egyik legfurább duma. Hiszen, ha valaki kicsit is tisztában van a dologgal, akkor tudja, hogy a dagadó izmokhoz vezető legjobb út a súlyzós edzésen keresztül vezet. Márpedig, ha a lábat akarjuk formálni, akkor terhelni kell. Ez fordítva is igaz: az izomerő növelése óhatatlanul ahhoz vezet, hogy megnő az izmok kerülete is.

5. kifogás: a nehéz súlyok emelgetés veszélyes
Persze, csakhogy tízdekás postai súlyok emelésével még senkinek nem lett izmosabb a vádlija. Bármely, rendszeresen végzett gyakorlat hordoz magában bizonyos veszélyeket, nem véletlenül sérülnek le a profi sportolók. Csakhogy a fotelban heverés még veszélyesebb. Mindenki válassza a számára kedvezőbbet!

6. kifogás: a guggolás megterheli a derekat
Ez is egy klasszikus kifogás, de tény, hogy van két ok, amely miatt a guggolás árthat a deréknak: az illető rosszul végzi a gyakorlatot vagy gyenge a háta. Mindkét tényezőn lehet fejleszteni, de tény, hogy időt vesz igénybe. Végezzük a gyakorlatot közepes terheléssel, és hetente kicsivel emeljük az ismétlések számát.

7. kifogás: nem olyan az alkatom
Senki sem guggolásra született, ez tény. Nincs olyan, hogy valaki genetikailag alkalmasabb lenne a guggolásra, mint más, és utóbbiak semmi esetre se próbálkozzanak a gyakorlattal. Csakhogy ne feledjük: a siker sokkal inkább a hozzáálláson és a szellemi erőn múlik, nem a fizikai adottságokon. Odafigyeléssel és elhivatottsággal bárki képes elsajátítani a tökéletes guggolást.

8. kifogás: nem tudok mélyre ereszkedni, ezért nem szabad guggolnom
A legtöbb ember nem képes mélyre ereszkedni, ám ezért a gyakorlat helytelen végzése a felelős. A legtöbb magazinban és internetes oldalon látható fotókon a guggoló személy (gyakran csak modell, nem sportember) előre álló térdekkel, párhuzamos combokkal guggol. Csakhogy ilyen lábállással csak nagyon kevesen képesek mélyre engedni a súlypontjukat.
A túl szélesre nyitott lábtartás sem az igazi.
A megfelelő lábtartás elsajátítása érdekében kérjünk profi segítséget egy személyi edzőtől: ő felméri a képességeinket és adottságainkat, ennek függvényében javasol megfelelő testtartást. Érdemes megkérni egy barátot, hogy a mobiljával vegye fel videóra az oktatást, hogy otthon is megnézhessük, és memorizálhassuk.

via Muscle and Strength

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére