kedd , 2019. március 26.
Legfrissebb hírünk:
Hogyan töltik a sikeres emberek az ebédidejüket?

Hogyan töltik a sikeres emberek az ebédidejüket?

Ön hogyan szokta az ebédjét elfogyasztani? Gyorsan bedob egy szendvicset az íróasztalánál? Vagy kirohan a Mekibe és sorban állás közben is az okostelefonját nézi? Esetleg kihagyja az egész ebédet, úgyis le kellene adnia tíz kilót?
Rosszul teszi.

A szakértők azt mondják, hogy az ebéd rendkívül fontos étkezés abból a szempontból, hogy a munkahatékonysága és az energiaszintje megfelelő legyen. Ha elsieti vagy kihagyja, a sikerének szab gátat. Az ebéd esély arra, hogy ismét koncentrálni tudjon, energiát nyerjen és a szó szoros értelmében „üzemanyaghoz” jusson a nap hátralévő részére. A sikeres emberek úgy tekintenek az ebédre, mint egy olyan show-műsorra, amelyet a rögbi mérkőzések szünetében szoktak bemutatni. Ez számukra megfelelő alkalom, hogy átgondolják, hogyan „játszanak” majd a nap hátralévő részében.

A legsikeresebb emberek sohasem töltik az ebédidőt az íróasztaluknál. Arra használják az ebédet, hogy új emberekkel találkozzanak, gyakoroljanak vagy olvassanak. Amennyiben odaláncolja magát ebédidő alatt is az íróasztalához, azzal csak azt éri el, hogy pocakot ereszt — a munkában tapodtat sem fog előre haladni.

A sikeres emberek

– mindig úgy tervezik a napjukat, hogy az ebédidejüket ne zavarja meg senki. Fontos találkozókat vagy konferenciahívásokat sohasem tesznek ebédidőre, sőt, még ebéd után is arra szánnak tíz percet, hogy a nap további részére átgondolják a céljaikat és megtervezzék a feladatokat.

  házon kívül ebédelnek. Még akkor is, ha úgy érzi: az íróasztala előtt kellene maradnia, ne tegye! Fontos kiszakadnia a munkahelyi környezetből, és valóban felfrissülten térhessen vissza.

– kapcsolatot építenek közös ebédekkel. Próbáljon hetente egyszer valamelyik kollégájával ebédelni, mindig valaki mással – ez remek alkalom rá, hogy közelebbről megismerkedjen a többiekkel, vagy képbe kerüljön bizonyos céges ügyekkel kapcsolatban.

– jól szervezik a magánéletüket. Használja ki ezt az ebédszünetet arra, hogy összeírja az elintézendő dolgokat, amik a privát szféráját érintik. Az az érzés, hogy a saját életére is tud koncentrálni, így csökkenti a munkahelyi stresszt.

– nyugodtan esznek. Egészségesen esznek, élvezik a jó minőségű, finom ételt. A rossz, kutyafuttában bekapott étel nemhogy csökkentené, hanem növeli a stresszt, elhízáshoz vezet.

– edzenek. Ebéd helyett tornázni vagy edzeni remek feltöltődés, csökkenti a stresszt és segít koncentrálni. (Más kérdés, hogy éhen halunk.)

– újragondolják a délelőttöt. Az ebéd ideális alkalom, hogy végiggondoljuk: mit értünk el addig a nap folyamán?

– olvasnak. Mármint igazi könyvet, lehetőleg az irodaház melletti parkban leülve.

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére