vasárnap , 2019. július 21.
Legfrissebb hírünk:
9 tipp a téli futáshoz

9 tipp a téli futáshoz

Havas, jeges, fagyos időben csak a legelszántabbak futnak. Ha önben megvan ez az elszántság, már csak néhány apró, de fontos részletre kell odafigyelnie…

1. Hogyan tartsa fenn a motivációját?
A februári mínuszokban mindenki könnyebben meggyőzi magát, hogy egy-két nap (amiből könnyen lehetnek hetek), nem nagy kihagyás. Két módszert is ajánlunk, hogy elkerülje ezt a csapdát. Az első: keressen futópartnereket. Ha többen futnak együtt, biztosan lesz legalább egy sporttárs, aki nem tágít, és húzza magával azokat is, akin inkább otthon maradnának.
Ha mégis magára marad a fagyban, gondoljon arra, hogy ne veszít semmit, ha elindul, mert bármikor visszafordulhat. Persze valószínűleg nem fog, hiszen csak elindulni nehéz, az első öt perc után már úgysem érzi a hideget.

2. Hogyan kerülje el a lábak lehűlését?
Nedves, havas időben csak azok a futócipők nyújtanak relatív tartós védelmet a beázás ellen, melyeknek felsőrésze Gore-Tex anyagból készült. Télen térdig érő zoknit viseljen, olyat, amit a talpán és bokánál thermo anyaggal vastagítottak meg.

3. Hogyan öltözzön fel?
A szabály ez: úgy öltözzön, mintha 5-8 fokkal melegebb lenne. A startnál cseppet dideregnie kell ahhoz, hogy futás közben maid ne melegedjen túl. A felsőrész(ek) nyaka magasan záródjon, az ujjuk egész hosszú és csuklóban szűk legyen. Több vékony réteget viseljen.

-1 fok körül: 2 felső, 1 mellény, 1polár alsó, esetleg shorttal. kesztyű, sapka
-5 és -10 fork körül : 2 felső, 1 dzseki, 2 alsó, kesztyű, sapka és polár maszk a száj és orr elé
0 to 10 degrees: 3 tops, 2 bottoms, kesztyű, sapka és polár maszk a száj és orr elé
-10 fok alatt: 3 felső, 2 alsó, dupla kesztyű, sapka és polár maszk a száj és orr elé

winter_running

4. Hogyan fusson biztonságban?
Télen korán sötétedik, amúgy is minden szürke, ügyeljen rá, hogy ne olvadjon bele a környezetbe. Futó felsője, dzsekije legyen minél feltűnőbb színű. Viseljen fényvisszaverő pántokat a csuklóján és bokáján.

5. Hogyan melegítsen be?
A bemelegítést zárt helyen végezze. Fusson fel párszor a lépcsőházban az emeletre, vagy használjon ugrókötelet, végezzen el néhány jóga napüdvözletet. A lényeg, hogy felpörögjön a keringése, de ne izzadjon meg.

6. Hogyan védje magát a széltől?
Teljesen megvédeni nem tudja magát, de irányt választhat előrelátóan. Először mindig szembe fusson a széllel, s a visszafelé úton kapja hátba. De a “10 perc szembe, 5 perc háttal, maid ismétlések” megoldás is jó lehet. Az arcát kenje be erősen zsíros krémmel, vagy ha nincs más kéznél, akkor egy kis disznózsírral.

7. Hogyan tartsa a sebességet?
Ne tartsa. A téli futás nem a sebességről, hanem a megtett távokról szól. Ez amolyan szinten tartó szakasza az évnek. Akár két részletre is bonthatja a távot, a felét fussa le reggel, a másik felét este.

93237105

8. Hogyan hűljön vissza a megfázás veszélye nélkül?
Ahogy célba ér, vegyen fel valami meleg holmit, és igyon meleg italt. Ha autóval érkezett a futás helyszínére, s nincs a közelben hely, ahol egy teát vehetne, vigye magával termoszban.

9. Hogyan ússza meg szárazon az esőt?
A technikai futóruhák szerencsére már egész hatékonyan távol tartják a kívülről érkező nedvességet, de a cipők rosszul bírják a pocsolyákat. Húzzon 1-1 kis zacskót a zoknijára, mielőtt belebújik a futócipőbe, így teljesen száraz marad majd a lába. Az átázott cipőt otthon tömje ki újságpapírral, és tegye a radiátorra, reggelre kiszárad.

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére