kedd , 2018. november 13.
Legfrissebb hírünk:
Jó üzlet domaint árulni

Jó üzlet domaint árulni

A világ egyik legfurcsább biznisze. Ha ezelőtt húsz évvel valakitől azt halljuk, hogy 5-10 betűs szavakért milliókat fizetnek majd, nyilván kacagunk. Pedig a Goggle nemrég pl. 25 milliót fizetett a “.app” domainért.

Egyre nagyobb érdeklődés és élesedő harc övezi a Top Level Domainek regisztrálását. A legnagyobb játékos ezen a piacon a Google, az Amazon és az Apple. A Google licitje egyébként az eddigi legmagasabb összeg, amelyet valaha is TLD-ért fizettek. Figyelemreméltó az, hogy a 19,4 milliós licithatárnál még 3 cég is versenyben volt, közülük került ki végül győztesen a kereső óriás.

A Google már 2012-ben bejelentette az igényét erre a TLD-e az ICANN-nél, a domaineket felügyelő szervezetnél, de listájukon szerepel még vagy száz tétel. Ezek közül néhányat szeretne megtartani magának – például a .google vagy a .youtube kiterjesztéseket –, néhányat szeretne bizonyos felhasználó-kategóriának is elérhetővé tenni, végül pedig a tervek szerint lenne egy harmadik kategória, amelyet bárki szabadon megvásárolhatna.

Az eddigi licitek alkalmával a Google aránylag visszahúzódónak minősült és leginkább olyan TLD-k iránt érdeklődött, amelyek szoros összefüggésben állnak termékeivel és szolgáltatásaival, mint például a .drive és a .docs kiterjesztések. Azonban mostanában már olyan domaineket is vásárolnak, mint például a .how, a .soy, illetve a .minna kiterjesztések, amelyeket az érdeklődők szabadon regisztrálhatnak.

Elmondásuk szerint ezzel szeretnék erősíteni a versenyt, illetve nekünk felhasználóknak biztosítanák a választást, hogy ne csak az eddig leginkább kedvelt és használt .com, .net vagy .org kiterjesztéseket használhassák.

A licitálás alkalmával a “.gmbh” is árverezésre került, azonban a nagy érdeklődés miatt a licitálás nem volt zökkenőmentes. Német és amerikai cégek, illetve befektetők versenyeztek a TLD megszerzéséért. A két német licitáló a kiterjesztést csak cégeknek szerette volna továbbadni, azonban a három amerikai licitáló nem tervezett ilyen jellegű korlátozást. A németek érdekeik védelmében beadvánnyal fordultak az ICANN felé, de nem jártak sikerrel. Végül is a .gmbh domain zárt árverésen kelt el, így a részletek nem kerültek nyilvánosságra. Csak annyit tudhatunk, hogy a domaint egy amerikai licitáló vitte el, így szóba jöhet a vagyis Google, a Donuts, vagy akár a kisebb, de szintén amerikai Straat Investments.

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére