vasárnap , 2019. augusztus 18.
Legfrissebb hírünk:
A BMW szerint a jövő…

A BMW szerint a jövő…

A BMW a jövőben is az emberi sofőr vezette autókra voksol, illetve arra, hogy a sofőr dönthessen róla, kezébe veszi-e a kormányzást, vagy átadja a számítógépnek. Nem az önvezető autók megjelenését vitatják, csupán úgy vélik, később fog elterjedni ez a típus, mint a legtöbben hiszik. 100 éves centenáriumuk alkalmából, melynek programsorozata a The next 100 years nevet viselte, bemutatták azt a tanulmányautót, melyen szemléltetik a számításba vett jövőbeni trendeket és technológiai megoldásokat.

A BMW vezetői a jövőben is a volán mögött kívánják majd eltölteni az autózás idejének nagy részét. A BMW Vision Next 100 tanulmányautóban éppen ezért továbbra is az ember kerül a vezetés középpontjába, állandó interaktív kapcsolatban, a mesterséges intelligencia és a csúcstechnológiás szolgáltatások átfogó támogatását élvezve.

Az utastér kialakítása többféle utazási módot tesz lehetővé: Boost módban a vezető uralja a jármű minden részletét, Ease módban pedig a pihenésé a főszerep, miközben az autó vezeti önmagát. Ease módban a pihenést bőséges helykínálat, kellemes belső világítás és kényelmes környezet segíti elő. Boost módban a vezetési élményt a jármű segédberendezései apró beavatkozásokkal támogatja. Az autó mindeközben folyamatosan tanul az embertől és a vezető egyre több sajátosságát ismeri fel, köszönhetően szenzorai és a mesterséges intelligencia párosának, amelyet a BMW mérnökei Társnak (Companion) neveztek el. A Társ minden együtt töltött percben figyeli a vezető mozdulatait és igényeit, az ember és gép közötti interakció ezáltal egyre ösztönösebbé és természetesebbé válik, a sofőrt a jármű Abszolút Vezetőjévé emelve.
BMW_Vision_Next_100_Munich_02 bmw-vision-next-100-13-of-21 maxresdefault P90212340-highRes

A jubileumi tanulmányautó másik kulcsfontosságú innovációja az Élő Szisztéma (Alive Geometry) elnevezésű járműstruktúra. Ez az autó háromdimenziós vázának intelligens struktúráját jelöli, amely az utastérben és a karosszéria egyes részein egyaránt jelen van. Mintegy 800 darab apró, mozgó háromszögből áll, amelyek a műszerfal mellett a karosszéria egyes elemeire is kiterjednek. A háromdimenziós felületeken mozgó háromszögek “intuitív” módon kommunikálnak a vezetővel, aki az Élő Szisztémát a mozgásaival, a gesztusvezérléshez hasonlóan irányítja azt, azzal az alapvető különbséggel, hogy a funkciók itt nem a kétdimenziós kijelzőn, hanem három dimenzióban jelennek meg. Az Élő Szisztéma a vezető legapróbb mozzanatát is érzékeli, szükség esetén reagálva rá.
BMW_Vision_Next_100_Munich_02

A háromdimenziós felületeken mozgó háromszögek egy repülő madárraj szabályos, összehangolt mozgását imitálják, jelzéseik pedig azonnal, könnyedén értelmezhetők az utasok számára. A technológia a BMW Head-Up kijelzővel együttműködve az előrelátó kommunikáció középpontjába helyezi a vezetőt, a valós időben várható forgalmi szituációkról ugyanis az Élő Szisztéma már jóval azelőtt intuitív jelzéseket küld, hogy a vezető szabad szemmel is érzékelné az előtte álló akadályt.

Napjainkban a digitális világ még nagymértékben függ a kijelzőktől, a következő lépés azonban az organikus LED-technológia megjelenése – más szóval, a jövőben a kijelzők bármilyen formában és méretben alakot ölthetnek majd. A BMW jubileumi járműtanulmányai azonban egy olyan jövőképet vetítenek előre, amelyben az Élő Szisztémának köszönhetően már nem lesz szükség különálló kijelzőkre sem. Ehelyett a teljes szélvédő egy óriási kijelzőként funkcionál majd, közvetlenül a vezető előterében.
maxresdefault

A vezetés legintenzívebb élményét és a pihentető utazást elősegítő elemek, illetve járműtechnológiák a Boost és az Ease utazási módban egyaránt az utasok igényei szerint aktiválódnak és működnek. Boost módban, amikor a vezető maximálisan az előtte álló útra koncentrál, az Élő Szisztéma az ideális ívet, a lehetséges fordulópontokat és a közelben tartózkodó járműveket is kivétel nélkül valós időben mutatja. A technológia elsődleges célja, hogy a mesterséges intelligencia támogatását élvező vezető ne gyorsabban, hanem észrevehetően jobban vezessen. Mindezt azonnali, intuitív fizikai visszajelzések segítik elő, amelyek sokkalta közvetlenebbek és hatásosabbak, mint a mesterséges hangok és a szélvédőn felvillanó jelzések. Ease módban mindeközben az Élő Szisztéma sokkal diszkrétebb a fizikai jelzések tekintetében, hiszen ilyenkor csupán az utazás legfontosabb információiról tájékoztatja az utasokat, így például a közelgő gyorsításokról és lassításokról.

Az Ease módra való átállással a jármű teljes utastere megváltozik. A kormány és a középkonzol visszahúzódik, a fejtámlák egy oldalra kerülnek. az ülések és az ajtópanelek egyetlen közös egységgé fonódnak össze. A Head-Up kijelző mindeközben személyre szabott tartalmakkal informálja, szórakoztatja az utasokat.
bmw-vision-next-100-13-of-21

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére