kedd , 2019. augusztus 20.
Legfrissebb hírünk:
Bizonyított: Budapest a közlekedési dugók városa

Bizonyított: Budapest a közlekedési dugók városa

A budapesti sofőrök átlagosan 22% nem kívánt extra utazási idővel számolhatnak a nap bármely időpontjában, míg 44%-al az esti csúcsforgalomban, egy jól járható, akadálymentes időszakhoz viszonyítva, mely éves szinten összesen 96 óra extra utazási órát jelent.

Habár fővárosunk felkerült a legzsúfoltabb közlekedésű városok listájára, mégsem Budapest a legrosszabb helyzetű város Kelet-Közép Európában: Szlovákiában (Pozsony 24%), Csehországban (Prága 27% és Bruno 27%) és Ausztiában (Bécs 28%) még több időt töltenek el az ott élők dugózással.

A közlekedési listán 174 város közül a 108.-ak vagyunk (a Budapest méretű városokhoz viszonyítva), és fővárosunk forgalmi zsúfoltság szintje 2%-al haladja meg a 2014-ben mérteket. Míg jó hír, hogy az autópályákon ritkán alakul ki fennakadás, a rossz, hogy Budapesten naponta átlagosan több mint 25 szükségtelen percet töltünk el a forgalmi dugókban.

A forgalom a reggeli órákban 08:00 – 09:00 óra körül éri el a csúcspontját. A felmérés alapján 12-15%-kal sűrűbb forgalommal kell számolni hétfőn, mint a pénteki napokon. A hétfő reggeli csúcsforgalomban 45% a város Traffic Indexe. A forgalmi index a szerdai és csütörtöki napon 17:00 és 18:00 között akár a 48% – 49%-t is elérheti. (A Traffic Index szintje megegyezik a dugókban szükségtelenül elvesztegetett idővel egy normál, alacsony forgalmú helyzethez viszonyítva. Például, a 36%-os torlódási szint azt jelenti, hogy 36%-kal több időt töltünk el az utazással, mintha nem lenne fennakadás.)

A forgalmi dugók, tömörülések által kiváltott fennakadások egyébként 2008 óta globális méretekben 13%-kal nőttek, de amíg az elmúlt években Észak-Amerika közlekedési zsúfoltsága 17%-kal, addig Európáé mindössze 2%-os emelkedett. A gazdasági tendenciák tekintetében levonható következtetésként Észak-Amerika financiális fejlődése, és látható benne az Európát sújtó gazdasági válság. Az elemzők szerint az európai eredményeket nagyban befolyásolták a Dél-Európai országok, melyek közül például Olaszországban (-7%) és Spanyolországban (-13%) az elmúlt nyolc évben jelentős visszaesés történt a forgalmi dugók területén.

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére