szerda , 2018. december 12.
Legfrissebb hírünk:
Hogyan csípjen le 500 kalóriát a napi bevitelből?

Hogyan csípjen le 500 kalóriát a napi bevitelből?

A mai menedzsereknek annyi időt kell a munkahelyükön tölteniük, hogy alig marad idejük testmozgásra. Ennek sajnos az a kellemetlen következménye, hogy felszaporodnak a kilók. A ledolgozásukhoz ajánlunk néhány tippet, amelyekkel észrevétlenül szabadulhat meg a nem kívánt fölöslegtől.

Csodamódszerek persze nincsenek, a első és legfontosabb tanács, hogy nincs az a diéta, amelyik a rendszeres testmozgást kiválthatná. Nem mindegy azonban, hogy ezt a mozgást milyen módon végzi. Másrészről a munkahelyen eltöltött hétköznapok során csekély plusz erőfeszítéssel is komoly eredményeket tud elérni!

Edzés közben váltson sebességet
!
Talán nem is gondolná, de 250 kalóriával többet elégetni fél óra mozgással, ha a feladat elvégzése során bizonyos időszakonként drasztikusan változtatja az intenzitást. Ez például futásnál azt jelenti, hogy egy egy-két perces rendkívül intenzív, 15-20 kilométeres futósebességet mindig kövessen egy másfél-egyperces lassú kocogás. Ugyanez igaz az úszásra, az utcai vagy szobabiciklire és minden más hasonló edzésre is.

15 perce mindig van. De igen. Van!

Még ha nagyon elfoglalt, akkor is képes szakítani 15 percet egy gyors edzésre. Ha nagyon szűk a napja, próbálja meg, hogy azt a 15 perces mozgássort súlyokkal nehezítve végzi el. Az a lényeg, hogy minél több izmot mozgasson meg és a szívverése is gyorsuljon, ettől akár 250 kalóriával többet éget el 15 perc alatt, mint normális esetben.

Aludja ki magát!
Ez legyen a hétvége legfőbb parancsa. „Kutatások szerint azok az emberek, akik hat óránál kevesebbet alszanak, napközben nagyjából 300 kalóriával többet esznek, mert a kialvatlanság serkenti az éhségérzet kiváltásáért felelős ghrelin nevű hormon termelődését” – mondja Marjoire Nolan, az Amerikai Dietetikus Szövetség szóvivője. Minden plusz óra, amelyet alvással töltünk, 100 kalória behabzsolásától szabadíthat meg. Tehát hétvégén ne felejtse el kikapcsolni azt az ébresztőórát: ha tovább szundít, súlyt veszít!

Takarítson alaposan!
Töltsön azzal két órát, hogy kitakarítja a garázst vagy kiporszívózza a lakást, és ezzel akár 400 kalóriától is megszabadulhat. Az sem rossz ötlet, ha ilyenkor jó sok ruhát vesz fel és időnként ellentétes kezébe teszi a takarítóeszközt, ugyanis így is több kalóriát éget el!

Ne egyen tévézés közben!

Azt ugye nem is kell mondani, hogy a számítógép előtt nem szabad csipegetni, de ugyanilyen fontos, hogy tévézéshez se vigyen be magával ételt a nappaliba. Azok ugyanis, akik rendszeresen a tévé előtt pakolják be a vacsorát, alkalmanként akár 288 kalóriával többet fogyaszthatnak a kelleténél, mert nem az étkezésre, hanem a műsorra figyelnek. Ha enni akar, kapcsolja ki a tévét, üljön le, egyen nyugodtan és figyelmesen! Még jobb, hogy az étkezéseket korlátozza a konyhára és az ebédlőre vagy étkezőhelyiségre.

Reklám alatt tornázzon!

Persze senki sem várja el öntől, hogy egy tévésorozat legdrámaibb pillanatai közben éppen hullahoppozzon, viszont nem is olyan rossz ötlet, ha ezt a reklámok alatt teszi! A rövid ideig tartó intenzív mozgásnak (ugrókötelezés, guggolás, helyben futás, fekvőtámaszozás) köszönhetően percenként 10 kalóriát tud elégetni, szóval egy sorozatepizód reklámblokkjainak hosszát figyelembe véve az egy 50-60 perces film végére akár 300 kalóriától is megszabadulhat!

Álljon fel a munkahelyén!

500 kalóriával többet égethet el, ha ülés helyett állva végzi a munkáját. Amennyiben arra nincs lehetősége, hogy magasított íróasztalt kérjen, vagy elhagyja íróasztalát, legalább a telefonhívások közben álljon fel. Ha zárt irodája van, akkor érdemes csendesebb időszakokban felülésekkel vagy ugrálásokkal ösztönözni a felesleges kilók távozását. Az interneten számos olyan gyakorlatsor elérhető, amelyet kifejezetten irodai környezetre fejlesztettek ki, és általában csak egy stabil szék kell a végzésükhöz.

Mindig labdán üljön!
Nem véletlenül népszerű a fitneszlabda egyre több hazai munkahelyen is. Nemcsak a tartást javítja, hanem a súlyleadást is: ha ilyenen ül egész nap, 350-nel több kalóriát tud elégetni a nyolcórás munkaidő alatt, ráadásul jót tesz a hát- és hasizmoknak is.

via Fitbie

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére