szerda , 2018. december 12.
Legfrissebb hírünk:
Kilenc természetes mód a tesztoszteronszint növelésére

Kilenc természetes mód a tesztoszteronszint növelésére

A tesztoszteron a legfontosabb férfi nemi hormon, amely felelős a magzati, kisgyermekkori és pubertáskori férfi nemi jelleg (a szőrnövekedés stimulációja, a mutálás, a libidó, izomtömeg kialakításában, a jó közérzet és az erekció képességének fenntartásához szükséges) kialakításáért.

Funkciókat lát el például a bőrben, az izomzatban, a csontokban, a vesében, a májban, a csontvelőben és a központi idegrendszerben. Szerepet játszik a szervezet energia-háztartásában, az önbizalom és a koncentrálás képességének a kialakulásában. Nem csoda, hogy sokan mesterséges módon szeretnék növelni a tesztoszteronszintjüket, holott erre számos természetes mód is lehetséges.

1. Súlycsökkentés

Néhány kiló mínusz a legjobb módja a férfihormon-termelés megserkentésének. A túlsúlyos férfiaknak alapjáraton alacsonyabb a tesztoszteronszintjük, tehát a fogyással máris emelkedni fog a hormon mennyisége a vérben.

2. HIT-tréning

A rövid, de kimerítő szakaszokat a normál megterhelésű edzésbe iktató váltakozó intenzitású tréning nem csak hogy emeli a tesztoszteron szintjét, de hatására később sem esik le a hormonszint. Az aerob vagy akár hosszabb, de egyenletesen megterhelő edzésektől viszont akár még csökkenhet is a tesztoszteronszint. A HIT-tréning annak köszönheti csodás hatását, hogy a zsírszöveti hormonok (inzulin, leptin, adiponektin) termelődését fokozza.

3. Cink, cink, cink

Ez az ásványi anyag fontos a tesztoszteron termeléshez, és már hatheti szedése is jelentős javulást hozhat az alacsony tesztoszteron szinttel jellemezhető férfiak számára. Megfordítva is igaz: a napi ajánlott cink adagnál kevesebbet fogyasztó férfiaknak csökken a tesztoszteron termelése. A fokozott megerőltetésnek, edzésnek kitett férfiaknak különösen ajánlott a cink fogyasztása, naponta 15 milligramm szükséges az egészség megőrzéséhez.

4. Súlyzós edzés
Ez is növeli a tesztoszteronszintet, feltéve, ha kellően intenzíven végzik. Edzés közben növelje a súlyok tömegét, és ezzel párhuzamosan csökkentse az ismétlések számát. A gyakorlat “felturbózásához” az szükséges, hogy minél lassabban végezze a mozdulatokat, ezzel ugyanis fokozza az intenzitást.

5. D-vitamin

Ez a vitamin egy szteroid hormon, amely létfontosságú a spermiumok számára. Növeli azok mozgékonyságát, fürgeségét és a sikeres célba érés esélyét. A D-vitamin-hiányban szenvedőknél az egészséges spermiumok száma is jóval alacsonyabb volt a megfelelő D-vitamin-szinttel rendelkezőkénél. Ez a vitamin emeli a tesztoszteronszintet is, ami beindítja a libidót.

6. Stresszoldás

Idegi feszültség hatására a szervezet emelt mennyiségű kortizolt bocsát ki: ez a stresszhormon lényegében semlegesíti a tesztoszteront, valószínűleg azért, mert biológiai szempontból a tesztoszteronnal kapcsolatos viselkedésformák (párkeresés, versengés, agresszió) csökkentették a túlélés esélyét.

7. Cukormegvonás
Édességfogyasztás után csökken a tesztoszteronszint, ami valószínűleg annak tudható be, hogy a cukor megemeli az inzulinszintet. Az átlagos amerikai férfi naponta 12 kiskanál cukrot fogyaszt, akár tudatosan, akár rejtett formában a készételekkel. Ez a mennyiség a teljes élettartam során összesen két tonna!

8. Egészséges zsírarány

Jóllehet a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésének feltétele, hogy az elfogyasztott zsiradékok jelentős arányban álljanak egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavakból, a telített zsírsavakra is nagy szüksége van a szervezetnek éppen a tesztoszteron előállításához. Tehát akinek az étrendjében az energia 40 százaléknál kisebb arányban származik zsiradékokból, és azon belül is állati eredetűekből, az sajnos számíthat a tesztoszteronszint csökkenésére.

9. Aminosavak
Az elágazó láncú aminosavak (angol nevük rövidítésével BCAA-k) fogyasztása növeli a tesztoszteron szintet, különösen, ha úgynevezett rezisztencia, azaz ellenállásos (állóképesség-fejlesztő) edzéssel párosul. Az izomzat 35%-a a BCAAk-ból épül fel, ezek az aminosavak a leucin, az izoleucin és a valin. Legnagyobb koncentrációban a tejtermékek, mint a minőségi sajtok, illetve a tejsavófehérje tartalmazza, érdemes ezeket fogyasztani.

via Peak Fitness Mercola

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére