szerda , 2018. november 14.
Legfrissebb hírünk:
Napi harminc perc interval mozgás garantálja a fogyást

Napi harminc perc interval mozgás garantálja a fogyást

A fogyókúra nyűgös dolog, legtöbbünknek sem ideje, sem energiája nincs rá. Ám létezik egy edzésforma, amely napi 30 percnyi ráfordítással már 4-5 hét alatt érezteti hatását.

Ahhoz, hogy megelőzze a szív és érrendszeri betegségek és a súlyfelesleg kialakulását, elegendő hetente 5-ször 20 percet mérsékelt intenzitással vagy 3-szor 30 percet erőteljes intenzitással sportolnia. Ám ha fogyni szeretne, szervezetének ennél több időre lesz szüksége, az ajánlás heti 150-250 perc. Hogy önnek a napi harminc percet nehéz lenne lecsípnie s munkanapból, nem hogy az ötvenet? Nos, akkor adjon gyorsabb tempójú interval szakaszokat edzéséhez, és egységnyi idő alatt sokkal több kalóriát égethet el. Ráadásul a thermogenikus hatás kitart a következő 24 órában is.

Szakemberek szerint, ha a gyorsabb és a moderáltabb tempójú gyakorlatok aránya 1:1, az jó hatásfokkal fogyaszt. Például, bemelegítés után, 3 perc intenzív futást követheti 3 perc kocogás. A kijelölt szakaszok lehetnek 4 vagy 5 percesek is. Az úgynevezett “tavaszi interval edzés” lényege, hogy sprinteket iktatunk a kímélő szakaszok közé. Például egy esti séta során 3-4 perc gyaloglást követhet 1 perc sprint. Ezt a váltást egymás után 3-5 alkalommal érdemes megismételni.

Az interval amúgy nem csak a fogyást segíti. Fokozza az állóképességet, normalizálja a vérnyomást, javítja az inzulin érzékenységet, csökkentik a koleszterin szintet. Azonban csak akkor érdemes bevetni, amikor már elért egy bizonyos edzettségi szintet, és napi szinten terhelhetőnek érzi magát. Ha edzetlenül alkalmazza a szívet felpörgető mozgásokat, túl nagy terhet ró szervezetére, és mindaz, amit eddig leírtunk az interval mellett érvelve, könnyen ellenkező irányba sülhet el.

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére