vasárnap , 2019. augusztus 18.
Legfrissebb hírünk:
A Facebbok reklámzajánál lassan hatékonyabb a Twitteren hirdetni

A Facebbok reklámzajánál lassan hatékonyabb a Twitteren hirdetni

A menő vállalkozók már nem Facebookon és Google-ön hirdetnek, hanem Twitteren és Snapchaten.

A Google és a Facebook az amerikai hirdetési piacból 2011-ben 45 százalékot hasított ki, tavaly már 63 százalékot – derül ki az eMarketer felmérésből, ami 2019-re 67 százalékos piaci részesedést jósol a két e-óriásnak. A hirdetési piacon elért sikereiket annak köszönhetik, hogy diverzifikált termékeikkel emberek milliárdjai közül lehet nagyon pontosan célkeresztbe venni a hirdető számára fontos fogyasztókat – írta a Financial Times.

A Twitter viszont 12 éves fennállása óta először könyvelt el profitot 2017 utolsó negyedévében, a Snapchat pedig egyetlen nap alatt tért magához hat hónapnyi agónia után úgy, hogy 48 százalékot ugrottak a részvényei. És hogy hol találnak betöltendő rest a hirdetési piacon? Az eMarketer elemzője, Debra Aho Williamson szerint a Facebook és a Google körül 2018 elején több botrány is kipattant amiatt, hogy álhírek, politikailag manipulatív, szexuális tartalmú vagy extrém posztok mellett bukkantak fel a hirdetések.

A Snapchaten viszont moderátorok gyomlálják a tartalmat, így ez sokkal biztonságosabb felület a hirdetők számára. Ráadásul a felület nagyon fiatal felhasználóit szinte semmilyen más fórumon nem lehet megszólítani. Körükben nagyon népszerű a Snap decemberben bevezetett, úgynevezett kiterjesztett valóság funkciója, melynek segítségével a hirdető termékét fotókra lehet ráhelyezni, és ezeket a felhasználók megosztják egymás között.
A Twitter közben az élő videókkal próbálja meghódítani a hirdetőket, és a Snapchathez hasonlóan ők is a Facebook és a Google alá árazzák a hirdetéseiket, melyeket a Twitter 40, a Snap pedig 70 százalékkal olcsóbban kínál saját tavalyi áraihoz képest. Annyi felhasználót azonban még mindig nem tudnak szállítani a hirdetőknek, mint a két nagy: a Facebooknak 2,1 milliárd, a Twitternek viszont csak 330 millió fogyasztója van havonta.

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére