szerda , 2018. november 14.
Legfrissebb hírünk:
7 nélkülözhetetlen adat, amit ismernie kell a cégéről

7 nélkülözhetetlen adat, amit ismernie kell a cégéről

Amikor a cégünk eredményességét vizsgáljuk, nem lesz elég a könyvelési mérleget ismernünk. Legalább ilyen fontos tisztán látnunk az ajánlataink sorsával kapcsolatban, hiszen ezek sikerességén múlik a bevételünk. “Hétféle statisztikát érdemes lefuttatni ennek kapcsán’ mondja Pataki Gergely, az OIL-MS Hungary Kft. ügyvezetője. “Ha ezek az adatok nem naprakészek, óriási lépéshátrányba kerülhetünk a piac többi szereplőjéhez képest.” Nézzük, milyen statisztikákról is van szó.

Ajánlatkérések száma
Ez az adat arra utal, milyen aktív az értékesítés, hiszen ajánlatkérés nélkül nem számíthatunk megrendelésre. Ha az ajánlatkérések száma
nem elég magas, ellenőriznünk kell az értékesítési folyamatot, illetve az értékesítő kollégák hatékonyságát is. Ha sok az ajánlat, mégis kevés
a megrendelés, akkor pedig a terméket, szolgáltatást szükséges megvizsgálni, összehasonlítani a konkurencia által kínált termékkel és
szolgáltatással, illetve magukat az ajánlatokat is érdemes újratervezni.

Függőben lévő árajánlatok
Vizsgáljuk meg az elküldött ajánlatok érvényességét. Milyen időközönként próbáljuk rendelésre bírni a lehetséges megrendelőket? Az
ajánlat határidejének lejárta előtt mindenképpen érdemes figyelmeztetni őket, ha még nem érkezett tőlük válasz. Ezek az emlékeztetők
ráadásul ma már automatizálhatóak is.

Lejárt határidejű árajánlatok
Furcsán hangzik, de komoly potenciált jelentenek a cég számára, hiszen megkereshetjük a potenciális vevőket, megrendelőket, és
aktualizálhatjuk az ajánlatot. Amikor elutasítás érkezik, próbáljuk meg kideríteni mi volt az oka. Amennyiben értékesítőn keresztül
zajlik az eladás, minden elállás esetén kérjünk írásos indoklást a kollégától. Ne fogadjunk el közhelyes magyarázatokat, mert olyan értékes
információktól esünk el, amik segíthetnének fokozni az értékesítést.

Élő megrendelések
Ez az információ azt jelzi előre, milyen bevételekre számíthatunk a közeljövőben, ez pedig segíti a cashflow tervezését.
Teljesített megrendelések
Ezek kapcsán a cég pénzügyeit ellenőrizhetjük, hiszen minden teljesített megrendeléshez számlának vagy eladási bizonylatnak kell
tartoznia.

Ajánlat/megrendelés konverziók
Ez alapján tisztázhatjuk, milyen mennyiségű ajánlatra van szükségünk ahhoz, hogy a megfelelő számú megrendeléshez vezessenek.
Azt is leszűrhetjük a számból – amennyiben túl sok ajánlatból képződik egyetlen megrendelés – hogy „árajánlat gyárként” működünk,
vagy a kollégáink megfontolt tempóban haladnak. Ezen a te rületen sok cégnél folyik el a felesleges munkával rengeteg energia és idő, emiatt nagyon fontos kezelni és ellenőrizni a folyamat működését.

Dokumentálási statisztika
Kivel ne fordult volna elő, hogy csak azután készítette el a munka dokumentációját, miután a projekt lezárult? A mai piaci környezet
azonban nem kedvez a mulasztásnak. Rendszeresen ellenőrizzük, elkészült-e a megrendelések mellé minden szükséges dokumentum:
megrendelés, visszaigazolás, vállalkozási szerződés, teljesítési igazolás, stb. Amennyiben ISO minőségbiztosítási rendszerrel
rendelkezünk, az auditorunk is hálás lesz, ha nem talál mulasztást.

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére