péntek , 2019. július 19.
Legfrissebb hírünk:
Kínában csak kényszermegoldás a villanyautó

Kínában csak kényszermegoldás a villanyautó

A világ egyik legsúlyosabb légszennyezettségű országának kormánya erősen szorgalmazza, hogy a lakosság elektromos autókkal járjon, ám úgy tűnik, olyan lufit fújnak, ami két éven belül kipukkanhat.

Kínának eltökélt szándéka, hogy világelsőként mutasson példát a világnak fenntartható mobilitásból – épp csak ebbéli igyekezetében éppen a fenntarthatóságot kockáztatja. A vezetés minden rendelkezésre álló eszközzel erőlteti ugyanis az elektromos autók gyártását és forgalmazását, de nem biztos, hogy a vásárlók felkészültek a dömpingre.

Egyelőre nincs nyoma visszaesésnek, az év első tíz hónapjában 45 százalékkal nőtt a forgalom, 490 ezer villanyautót adtak el – de ez egy akkora országban, mint Kína, csepp a tengerben.

Miközben Kína újabb és újabb gyártóknak ad engedélyt, sőt, támogatást a termelésre, a pekingi közlekedési kutatóintézet készített egy felmérést, hogy felállítsák a villanyautó-vásárlók profilját.

Mint kiderült, szinte kizárólag városlakók vásároltak EV-ket, legfőbb indítékuk pedig nem a környezetvédelem volt, hanem a gyors és ingyenes rendszámhoz jutás lehetősége.Kínában ugyanis mesterségesen korlátozzák a nagyvárosok autóállományának gyarapodását: megszabják, hány új autó helyezhető forgalomba havonta, a kvótát lottón sorsolják ki az érdeklődők között, akik ráadásul egy vagyont fizetnek a plakettért. Az Automotive New China tájékoztatása szerint a 22 milliós Pekingben havi 20 ezer új rendszámot adnak ki: a siker esélye tehát egy az ezeregyszázhoz – kivéve, ha villanyautót vásárol az ember. A megkérdezett pekingiek 75 százaléka kerek perec elismerte: ha nem kapna ingyen rendszámot, esze ágában sem volna elektromos autót vásárolni. Más városokban állítólag még rosszabb az arány.

A villanyautókat komoly kedvezményekkel is támogatják, ez azonban túlságosan nagy tehernek bizonyult a kormány számára, így 2020 végével (de lehet, hogy még korábban) elzárják a csapot – onnantól kezdve pedig jóval kisebb lesz a kereslet a felduzzasztott villanyautó-készletekre. Márpedig eddigre évi kétmillió villanyautót fognak gyártani az országban, négyszer annyit, mint tavaly.

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére