szerda , 2018. november 14.
Legfrissebb hírünk:
Magyar siker: magolás helyett gondolkodás

Magyar siker: magolás helyett gondolkodás

Már 11 országban tanítják azzal az élményalapú módszerrel programozni a gyerekeket, melyet egy magyar programozóiskolában fejlesztettek ki.

Az USA, Románia, Spanyolország, Németország és Mexikó friss csatlakozásával már 11 országban tanítják azzal az élményalapú módszerrel programozni a gyerekeket, melyet a magyar programozó iskolában, a Logiscoolban fejlesztettek ki. A módszer lényege, hogy a tananyag pontosan igazodik a tanulók életkorához, tudásszintjéhez és érdeklődési köréhez. A Logiscool itthon idén ősztől már 39 helyszínen várja a 6-18 éves tanulókat.

Mivel a fiatalok ma már digitális eszközökkel a kezükben nőnek fel, sokszor több képernyőt is párhuzamosan használva, egyre magasabb az ingerküszöbük, egyre nehezebb lekötni a figyelmüket. A 2014-ben alakult iskola ezt felismerve dolgozta ki saját oktatási módszerét, melynek központi eleme a Scoolcode oktatási platform. A felületet a legkönnyebben úgy képzelhetjük el, mint valami virtuális legózást: a gyerekek első programjai színes, digitális építőkockákból születnek, amivel már a legelső órákon saját játékokat tudnak fejleszteni.

Elmélet helyett sikerélmény

Így gyorsan megtanulják a programozáshoz szükséges gondolkodásmódot, nincs szükség hosszas elméleti oktatásra. Az azonnali sikerélmények után pedig maguk a tanulók kezdenek el érdeklődni a bonyolultabb programnyelvek iránt, ahogy még izgalmasabb játékokat, még menőbb robotokat vagy még szebb 3D-animációkat szeretnének fejleszteni. Ugyanakkor a megértést könnyítő játékos, színes blokkok is elérhetőek maradnak számukra, ha szeretnének visszaváltani. A módszer annyira hatékony, hogy nemzetközi szinten már több mint 19 ezer diák iratkozott be a Logiscoolba, idén ősszel pedig Európa után a tengerentúlon, Floridában és Mexikóban is megnyílnak az első iskolák.

Kudarc helyett feladat

A programozás azonban nemcsak az élményekről szól, hiszen nincs program hiba nélkül, vagyis, aki programozni tanul, rengeteget fog hibázni. Az egyedi pedagógia része az is, hogy a gyerekek a hibákat ne személyes kudarcként, hanem megoldandó feladatként éljék meg. Ahogy a tanulók sorra túllendülnek a kisebb-nagyobb akadályokon, kitartóbbá válnak, nő az önbizalmuk, a problémamegoldó képességük és a kreativitásuk is. Éppen ezért nemcsak a jövő programozóit várják, hanem minden gyereket, aki szeretné a saját hasznára fordítani a digitális világot, melybe beleszületett. Példaképük ebben Észtország és Finnország, ahol már beépítették a programozást az általános iskolai tananyagba is.

 

Szóljon hozzá!

Az Ön email címe nem lesz publikus.Kötelező mezők megjelölve *

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ugrás a lap tetejére